Surfe .be - خدمات تبلیغاتی ۳۱ بیمارستان گیلان مجوز بانک خون گرفتند/ تولید ۳۱۳ هزار فرآورده خونی در گیلان - manjilnews.ir

۳۱ بیمارستان گیلان مجوز بانک خون گرفتند/ تولید ۳۱۳ هزار فرآورده خونی در گیلان

در شهرستان تاریخ انتشار: 02/10/12 بدون نظر   218 بازدید

اندازه فونت    
۳۱ بیمارستان گیلان مجوز بانک خون گرفتند/ تولید ۳۱۳ هزار فرآورده خونی در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ بیمارستان در کل استان وجود دارد که ۳۱ بیمارستان دارای مجوز بانک خون شده‌اند، گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم و در آمارهای عملکردی انتقال خون استان گیلان، میزان تولید فرآورده‌های خون حدود ۳۱۳ هزار و ۸۰۶ واحد بوده است.

دکتر بابک پاکدل، ۱۱ دی‌ماه با تأکید بر اقدامات انجام شده در راستای توسعه مراکز اهدای خون در سطح استان اظهار کرد: خرید ۲۰۰۰ مترمربع زمین و تامین اعتبار جهت احداث مرکز جدید در شهر رشت، راه اندازی مرکز اهدای خون در شهرستان صومعه سرا با همکاری شبکه بهداشت، بازسازی و راه اندازی مجدد مرکز اهدای خون شهرستان رودبار و همچنین بهسازی و تجهیز مرکز اهدای خون آستارا، بخشی از عملکرد انتقال خون استان در راستای بهبود وضعیت و توسعه مراکز اهدای خون برای خدمت بهتر به مردم نوعدوست و داوطلبان اهدای خون است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان افزود: اثبات مالکیت و دریافت سندهای تک برگ برای مراکز اهدای خون در شهرستان های فومن و رشت، نمونه اقداماتی است که با پیگیری مستمر و جدی به رفع مشکلاتی ختم شد که سال‌ها بر زمین مانده بود.

وی ادامه داد: در طول فعالیت دولت سیزدهم و در آمارهای عملکردی انتقال خون استان گیلان، میزان تولید فرآورده‌های خون حدود ۳۱۳ هزار و ۸۰۶ واحد بوده که از خون‌های اهدایی مردم شریف استان و برای نجات جان بیماران، فرآوری شده است به نحوی که هر واحد اهدای خون به سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز تقسیم می شود و هر فرآورده خونی بر اساس نوع بیماری و نیاز بیماران به سلامت آنها کمک می کند.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ بیمارستان در کل استان وجود دارد که ۳۱ بیمارستان دارای مجوز بانک خون شده‌اند، تصریح کرد: ۱۲۲۷ نفر از هم استانی های عزیز ما در پذیرش داوطلبان پذیره نویسی سلولهای بنیادی ثبت نام کردند تا در صورت نیاز و برای نجات جان بیماران، سلول‌های بنیادی اهدا کنند.

پاکدل با اشاره به خرید سامانه سیار اهدای خون و تجهیز آن توسط پیمانکاران ذیصلاح، خاطرنشان کرد: در راستای دسترسی عادلانه مردم برای انجام این کار انسان دوستانه و به علت پراکندگی جمعیت داوطلبان اهدای خون بالاخص در شهرستانها و مناطق فاقد مرکز اهدای خون، در بازه زمانی از مرداد ۱۴۰۰ و شروع دولت سیزدهم تا پایان آذرماه سال‌جاری، ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد اهدای خون در محل استقرار تیم‌های سیار اهدای خون به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: راه اندازی دو دستگاه اتوماسیون تست غربالگری از طریق اعتبارات ارزی سازمانی انتقال خون، راه اندازی دو دستگاه تست گروه بندی، انواع سانتریفیوژ و دستگاه های به روز اتوکلاو بخشی از تجهیزات خریداری شده برای مراکز اهدای خون استان گیلان بوده و همچنین استقرار سردخانه پشتیبان شمال کشور با ظرفیت معادل ۹۰۰۰ لیتر از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

پاکدل ادامه داد: تاسیس مجمع خیرین انتقال خون استان گیلان با هدف جلب حمایت خیرین و همراهی در توسعه مراکز اهدای خون، یک امر مهم بود که خوشبختانه محقق شد تا در آینده شاهد اتفاقات خوبی برای توسعه مراکز اهدای خون با کمک خیرین شریف استان باشیم.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: مطالبات انتقال خون استان بر اساس نیازسنجی و اولویت بندی در اختیار مجمع خیرین قرار گرفته است که تکمیل ساختمان مرکز جامع در رشت که تنها مرحله پی ریزی آن انجام شده، تکمیل پروژه مرکز اهدای خون انزلی که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خرید تجهیزات از مهمترین موارد است.

وی تصریح کرد: از تمامی مردم استان که همراهی مستمر با فرهنگ اهدای خون دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین قدردان همکاران زحمتکش و پر تلاشم هستم که همیشه و در تمام ایام حتی در تعطیلات با جان و دل برای کمک به بیماران نیازمند به خون مایه می‌گذارند.

انتهای پیام

این پست ۱۰۶ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید